الگوریتم های گوگل

الگوریتم گوگل چیست؟

یافتن اطلاعات مفید در شبکه جهانی وب چیزی است که بسیاری از ما آن را امری بدیهی می دانیم.اگر بازاریابی اینترنتی انجام داده باشید ، یا حتی به طور مرتب و آنلاین به دنبال اطلاعات می گردید ، احتمالاً نام الگوریتم های گوگل را شنیده اید.
اما آیا تا به حال فکر کرده اید دقیقاً چه هستند؟
به آخرین باری که چیزی را در گوگل جستجو کرده اید فکر کنید. “ویدیوهای گربه های زیبا” یا “فروشگاه های کفش در مرکز شهر” را تایپ کنید ، موتور جستجو میلیون ها نتیجه را برای انتخاب شما نمایش می دهد. اما چگونه تصمیم گرفت که کدام نتیجه را به شما نشان دهد و به چه ترتیب؟ یک الگوریتم.
تعریف الگوریتم به طور کلی: مجموعه ای از قوانین برای حل مسئله در تعداد محدودی از مراحل می باشد یک الگوریتم زمینه را برای انجام یک کار کاملا مشخص برای کامپیوتر فراهم میکند.
گوگل یک الگوریتم بسیار پیچیده برای ارائه نتایج جستجو دارد که مرتباً تغییر می کند. که بر اساس دستورالعملهایی کیفیت وبسایتهای مختلف را میسنجد و در رده های بالاتری به شما نشان می دهد . این دستورالعملها همان الگوریتمهای گوگل هستند
برخی از خصوصیاتی که الگوریتم گوگل هنگام تعیین نحوه ی رتبه بندی سایت ها بررسی می کند شامل مواردی مانند تکرار کلمات کلیدی، تعداد بک لینک ها، mobile friendly بودن سایت (نحوه عملکرد سایت در تلفن های هوشمند) وبرچسب ها و سرفصل ها و… می باشد.
صفحات با رتبه بالاتر در صفحه نتایج موتور جستجوی گوگل بیشتر نشان داده می شوند ، بدین معنی که بهترین پیوندهای مربوط به جستجوی شما از نظر تئوری اولین کسانی هستند که گوگل لیست می کند.

Google Algorithm

گوگل چگونه تعیین می کند که کدام عنصر بیشترین اهمیت را دارد؟

همانطور که الگوریتم گوگل یک صفحه وب را “می خواند” ، یک مقدار عددی از پیش تعیین شده برای هر صفتی که در صفحه جستجو می کند تعریف می کند.
سپس این مقدار عددی به نتیجه نهایی اضافه می شود.
بنابراین ، صفحه وب دارای مطلوب ترین صفات در بالای رتبه بندی صفحه ها قرار می گیرد زیرا الگوریتم به آن سایت اهمیت بیشتری می بخشد.
این محاسبات توسط پلتفرم گوگل به سرعت باورنکردنی ای انجام می شود و ممکن است توسعه دهندگان وب با دستکاری در این ویژگی هایی که به رتبه بندی صفحات در وب سایت منجر می شوند ، رتبه بندی ها را تغییر دهند.

بنابراین ، رتبه بندی طبق الگوریتم های گوگل روان است.
صفحه ای که برای یک کلمه کلیدی رتبه سوم را دارد ممکن است با تغییر محتوای صفحات سایت خود ، به رتبه اول یا به رتبه دهم برسد. معمولاً رتبه های برتر توسط مشاغلی که وب سایتشان دارای سئوی (بهینه سازی موتور جستجو) بهتری می باشد تعلق می گیرد.

الگوریتم گوگل برای جستجو چیست؟
الگوریتم سرچ گوگل برای بهینه سازی سایت و سئو در نتایج جستجوی وبسایت گوگل مورد استفاده قرار می گیرند.
الگوریتم برای هر جستجو تنظیم می شود ، و حتی با کوچکترین تغییر در املا و ترتیب کلمات می تواند تغییر کند. سپس نتایج در اختیار کاربر قرار می گیرد ، که او می تواند تصمیم بگیرد کدام سایت را بازدید کند. که باز هم این به سرعت اتفاق می افتد.
در سال های اخیر ، سرچ گوگل به اندازه کافی پاسخگو بوده است که در صورت تایپ یک اصطلاح توسط کاربر ، پیشنهادات خود را ارائه می دهد. این نشانگر نوع متفاوتی از الگوریتم است.

انواع الگوریتم گوگل

الگوریتم های گوگل به طور کلی به دو دسته تقسیم می شوند:
• الگوریتم های اصلی: الگوریتم هایی که جز هسته ی اصلی گوگل هستند و براساس ویژگی های مختلف سایت ها را رتبه بندی می کنند.
• الگوریتم های جانبی: الگوریتم هایی که برای شناسایی سایت های اسپم و یا بهینه سازی جست و جو (SEO) و بهینه سازی پرس و جو های کاربران استفاده می شوند.
برخی از این الگوریتم ها:

• الگوریتم پاندا
• الگوریتم پنگوئن
• الگوریتم مرغ مگس خوار
• الگوریتم کبوتر
• الگوریتم گورخر

الگوریتم پاندا چیست؟

الگوریتم پاندا گوگل

الگوریتم پاندا محتوای بی کیفیت، نا مناسب و کپی شده را تشخیص میدهد و رتبه ی پایین تری به اینگونه سایت ها و شانس نمایش کمتری به آنها می دهد.
هدف الگوریتم پاندا پاک کردن صفحات اسپم و امتیاز بیشتر دادن به صفحات با محتوای مناسب و با کیفیت است.
هنگامی که کاربران به زیاد شدن محتوای بیهوده شکایت کردند گوگل این الگوریتم را معرفی کرد.

الگوریتم پنگوئن چیست؟

الگوریتم پنگوئن گوگل

الگوریتم پنگوئن که در سال ۲۰۱۲ ایجاد شد یکی از معروف ترین الگوریتم های گوگل است. هدف آن بررسی کیفیت محتوا و بک لینک ها (لینک های خارجی) می باشد.
دریافت بیش از حد و بی کیفیت بک لینک ها موجب جریمه شدن سایت توسط الگوریتم پنگوئن می شود.
در الگوریتم پنگوئن باید به سه مورد توجه کنید:
کلمات کلیدی: از تکرار بیش از حد کلمات کلیدی در محتوای خود بپرهیزید. اجازه دهید تکرار کلمات در محتوای شما طبیعی باشد.
بک لینک: استفاده بیش از حد از بک لینک های بی کیفیت جریمه شدن توسط این الگوریتم را بهمراه خواهد داشت.
بهینه سازی (SEO) بیش از حد: بهتر است در انجام فعالیت های سئو زیاده روی نکنید.

الگوریتم مرغ مگس خوار چیست؟

الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل

الگوریتم مرغ مگس خوار در سال ۲۰۱۳ معرفی شد.
با کمک این الگوریتم درک مفهومی تر و شناخت بهتری نسبت به کلمات ایجاد شد.
این الگوریتم روی عبارت جستجو شده توسط کاربر تجزیه و تحلیل دقیقی انجام می دهد و باعث میشود کاربران سریع تر به پاسخ سوالاتشان برسند.
این الگوریتم همچنین باعث ایجاد محتوای ارزشمند توسط توسعه دهندگان وب شده است.

الگوریتم کبوتر چیست؟

الگوریتم کبوتر گوگل

الگوریتم کبوتر در سال ۲۰۱۳ عرضه شد.
کار اصلی این الگوریتم رتبه بندی براساس سئو محلی می باشد.
با استفاده ازین الگوریتم گوگل مکان ها و کسب و کارهایی که به کاربر نزدیک هستند در رتبه های بالاتری نمایش می دهد.
مثلا اگر شما در منطقه ای از شهر تهران قرار داشته باشید گوگل نتایجی را نشان می دهد که در اطراف شما وجود دارد.

الگوریتم گورخر چیست؟

الگوریتم گوره‌خر گوگل

الگوریتم گورخر برای رضایت بیشتر کاربران معرفی شده است.
هدف این الگوریتم جلوگیری از فعالیت فروشگاه های اینترنتی بی کیفیت و حذف آنها و اختصاص نتایج برتر به سایت های فروش محصول باکیفیت می باشد.
این الگوریتم بسیار خطرناک است و قابلیت پنالتی کردن سایت های فروش را دارد.

چرا باید الگوریتم های گوگل را بشناسیم؟

هرکدام از این الگوریتم وظایف مشخصی را برعهده دارند که دانستن سازوکار آنها انجام سئو وبسایت را سادهتر میکند.
اگر سئو و بهینه سازی وب سایت برایتان مهم است باید به دنبال شناخت الگوریتم های گوگل باشید.
شناخت این الگوریتم ها به ما کمک میکند که بدانیم چه کارهایی به ضرر سایت و کسب و کار ما می باشد و چه کارهایی باعث رشد و رتبه ی بالاتر در موتور جست و جوی گوگل می شود.
همچنین شناخت این الگوریتم ها میتواند جلوی رفتار های خطرناک ما در سئوی سایتمان را بگیرد.

شاید به این مطلب نیز علاقه‌مند باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *